Sunday, November 22, 2009

Tok Guru Nik Aziz yang ku sanjungi


Kasihan aku melihat Tok Guru yang ku sanjungi selalu. Semenjak dua menjak ni, beliau asyik di'buli' oleh media dan orang sekitarnya, hatta orang PAS sendiri. Orangnya yang tenang dan penuh kesabaran, menangkis segala tohmahan dengan bijaksana dan hujah yang matang. Sekaligus mampu menutup mulut orang-orang yang amat tidak menyenangi beliau. Akan tetapi, oleh kerana sifat manusia dan kadang-kadang terhasut dengan bisikan syaitan, tetap jua ingin menyerang Tok Guru dengan bertubi-tubi fitnah dan adu-domba, agar mereka merasa puas, nafsu mereka puas dan syaitan mereka juga puas.

Huh, kalau bukan di Malaysia, sudah lama musuh-musuh Islam ini dibunuh. Siapa musuh-musuh Islam? Mereka ialah kaum munafik, musuh dalam selimut dan juga puak-puak kafir laknatullah. Tapi, aku tak hairan sangat kalau fitnah datang dari orang-orang kafir sebab mereka memang dah nyata memusuhi Islam. Yang aku amat nak bunuh ialah mereka yang mengaku Islam, mengaku solat dan ikut sunnah Nabi, tapi dalam hati, ada niat yang membusuk ingin melihat Islam mundur dan kaku. Puak munafik inilah yang aku nak musnahkan habis-habisan. Mereka sesak nafas bila melihat Islam nak tertegak, mereka tak boleh tidur memikirkan Islam nak berkembang, cepat-cepat mereka merebakkan virus bencikan Islam secara 'halus' ke dalam masyarakat. Menjadikan masyarakat kucar-kacir.

Sebenarnya, puak sekular inilah yang mengkucar-kacirkan umat Islam, bukan agama Islam itu sendiri. Parti Islam adalah sebuah parti yang berlandaskan Islam hendak menegakkan Islam, tetapi puak sekular menuduh parti Islam inilah yang hendak menjahanamkan Islam...?

Ini yang memeningkan kepalaku. Macam mana pulak orang yang bukan benar-benar hendak mendaulat Islam mengatakan kepada orang yang benar-benar berjuang menegakkan Islam, ingin menjahanamkan Islam itu sendiri? Macam ayam dengan itik la nih........


Selepas isu Haji tajaan, isu menantu beliau pulak, lepas tu isu Husam Musa...tapi Tok Guru seorang yang tak mudah melatah, aku tak pernah sangsi dengan pendiriannya, kerana beliau tetap teguh berpegang kepada Al-Quran dan As-sunnah. Aku sentiasa dibelakangmu Tok Guru, dan aku akan berada di depanmu untuk mempertahankan dirimu. Semoga Allah beri kesempatan...


Tok Guru insan yang aku sanjungi dan hormati, andaikata Tok Guru berseorangan, aku lah pendampingnya, selamanya...hingga ke akhir hayatku.

Takkan goyah pendirianku ini...wahai Tok Guru. Allahuakbar!!!

No comments:

Post a Comment