Tuesday, January 12, 2010

PBC...PBC....Apa PBC? Kenapa penting sangat PBC?

PBC sebenarnya adalah Perkongsian Bijak Cemerlang.



Semua tengah tekun mendengar kuliah ilmu daripada PJS-PJS yang berkaliber


PBC inilah nadi bagi HPA sebenarnya, nadi yang membuka mata bagi sesiapa yang mencari kebenaran, kebenaran kehidupan duniawi dan ukhrawi. Bukankah kita nak berjaya di dunia dan akhirat? Kadang-kadang cakap je pandai, nak berjaya dunia dan akhirat, padahal tak bersungguh pun. Betul ke tak?

Memang realiti dalam kehidupan manusia, pasti ada sifat kalau tak banyak, sikit....yakni sifat malas!

Sifat inilah yang sebenar-benarnya meruntuhkan tembok semangat jitu dan azam yang disemai pada mula-mula melangkah, kononnya untuk menjadi manusia berjaya di dunia dan akhirat. Heh...cakap je senang, nak buat amat payah...bagi mereka yang tidak istiqamah.

Saya sendiri pun pernah ada sifat tersebut. Ye la..manusia biasa katakan...nafsu mengalahkan iman. Memang selalu terjadi dalam diri. Malaslah, seganlah, isk boleh ke? macam tak yakin je ni...dan macam-macam perasaan dan luahan dari lidah dan hati. Kalau slogan-slogan itu lah menjadi amalan dan doa kita hari-hari, maka berjayalah kita...berjaya apa? BERJAYA GAGAL DI DUNIA DAN AKHIRAT!



Bersemangat sungguh la para muslimah ni....

Sekarang masa untuk berubah, isk azam lagi...hehe...apa pun tepuk dada tanya iman.

Mana-mana para leader HPA mesti sebut "Pegi la PBC, itula tempat untuk menimba ilmu segala ilmu, tempat menjadi lubuk semangat kental dan puncak kejayaan...kalau hang keluar dari PBC tu lps 2 hari satu malam tu, hang mesti semangat giler punya..."

Ya betul, contohnya saya sendiri. Bila habis saja PBC, keluar dari Hotel, terus rasa nak taja semua orang, semangat jadi betul-betul berani, benda-benda negatif hilang terus, tak terfikir pun boleh tak boleh, kira dalam otak masa tu, nak taja...nak bagi penerangan..nak gempur habis-habisan...memang betul-betul berani jadinya.

Itulah penangan PBC. Yurannya pulak amatlah berpatutan, bayangkan 2 hari 1 malam kat hotel, hanya dalam rm150 - rm180 je. Sedangkan kalau kita pegi tido hotel saja-saja untuk 2 hari 1 malam kira lah berapa...paling kurang pun rm300, betul tak? Itulah punya nekadnya HPA nak bagi ilmu pada manusia, sehingga sanggup bagi 1/2 price je...memang takde MLM lain buat macam HPA ni. Ilmu perawatan, ilmu halal dan haram, cara-cara kita nak taja orang, ada Qiamullail, Al-Mathurat, Solat Dhuha dll boleh didapati di setiap PBC seluruh Malaysia.

Alhamdulillah, saya amat gembira berada dalam HPA. Sampai mati saya akan pertahankan HPA ni.

Pegi la PBC kepada mereka yang tak percaya kata saya ni. Demi Allah, memang best!

Inilah sikap mulia yang disemai di dalam PBC, Ukhuwwah Islamiyyah.

No comments:

Post a Comment