Tuesday, March 24, 2009

Makanan harian yang beracun kita ambil tanpa sedar!

Artikel ana petik daripada Bincang.net yang agak menyeramkan....


Bacalah.


Tidak dapat dinafikan bahawa sebahagian besar ikan-ikan yang kita makan setiap hari adalah diimport dari negara Thai. Setelahditangkap oleh perusahan para nelayan di sana, ikan-ikan itu dimasukan ke dalam kontena dan ditimbus dengan ketulan-ketulan airbatu supaya ianya boleh bertahan lama sepanjang perjalanan ke Malaysia & Singapura.


Perjalanan biasanya mengambil masa selama 6 atau 7 jam... dan masa itu...Ikan-ikan tersebut tiba di Malaysia dan Singapura dengan keadaan lesu dan kurang segar. Untuk mengelakkan berlakunya perkara ini... pihak pengusaha perikanan di negara Thai kini menggunakan teknik baru.


Tahu kah anda semua.. teknik baru yang digunakan itu?Sebelum dieksport.. semua ikan-ikan direndam dulu di dalam airyang dicampur dengan kimia bernama FOMILIN. Ini adalahbertujuan supaya ikan-ikan yang dieksport itu boleh bertahan jauh lebih lama dan kelihatan masih "fresh", keras dan segar bilasampai ke distinasinya.


Tahu kah anda semua... apa itu kimia bernama FOMILIN?


FOMILIN merupakan sejenis kimia yang disuntik ke dalam mayatsupaya ianya boleh bertahan lama... bahasa omputih "embalm".Mayat-mayat insan Islam diharamkan disuntik dengan kima ini. Sekarang.. tanpa disedari... ikan-ikan yang kita makan hari-harimengandungi kimia itu.


...........................................................................................


Na'uzubillah. Gerun ana membacanya, dari ayam, daging, sampai ke ikan...teknologi moden memang kadangkala mendatangkan mudarat, walau niatnya bagus tapi caranya tak kena...
Patutlah ana perasan banyak gerai jual ikan ni lalat tak berapa minat nak hinggap, ana tak terfikir pulak mungkin disebabkan Formilin @ Formalin ni. ayarkkk.....


Jadi berhati-hatilah...


Kalau terasa dah banyak keracunan kita makan, marilah kita amalkan Set Lengkap HPA khusus untuk membuang toksid dalam badan insyaAllah.




1) D Det

2) D Deu

3) D Karm

4) Mega 3

5) Madu

6) Kopi Radix

7) Paramaria Plus (Wanita) Tuju Angin (Lelaki)

Jom amal ubatan herba Islami!

No comments:

Post a Comment