Wednesday, March 25, 2009

Bagusnya SPIRULINA

Semalam di kelas mingguan HPA Sik, PJS (lupa namanya) dari Yan bercerita tentang Spirulina. Ini rasanya baru ana dengar dengan 'detail' tentang kebaikan Spirulina kerana selama ini baca kat majalah saja. Rugikan? Itulah kena kerap ke kelas mingguan, inilah faedahnya!

Maka dari situ, diceritakan tentang spirulina ni bagus untuk semua peringkat dari bayi hingga ke warga emas. Spirulina ini mempunyai 65% protein berbanding dengan air kacang soya yang hanya ada 35% sahaja. Jadi, kalau orang kata minum air soya banyak-banyak untuk dapat protein lebih kira kita boleh abaikan ler...hehe. Sebabnya kita dah ada produk Spirulina.





Ada 4 Produk yang berasaskan Spirulina iaitu :

1) Spirumadu



2) Evergreen Centella





3) Kapsul Spirulina





4) D Det





Untuk warga emas, kita syorkan mereka dengan Spirumadu. Kerana sinergi antara Spirulina dan Madu dapat memberi tenaga yang lebih dan juga mengelakkan daripada penyakit-penyakit kronik di peringkat umur yang lanjut. InsyaAllah janji mau istiqamah...jalan mengeluh nak cepat sembuh, sebab Kota Rom tidak dibina dalam sehari! (kata mudah nak faham....)


Ni diagram tentang Spirulina.























































Untuk binatang juga ada kebaikannya :




























Banyak lagi kebaikannya...memang tak cukup sehari nak tulis...tapi rasa memadailah dulu buat masa ni. Kalau nak tau lagi tentang kebaikan Spirulina, rajin-rajinlah buat research! PJS tu kata juga, tak payahle nak minum Vitagen, sebab bakteria baik yakni Loctabasillus yang ada dalam tu pun ada juga dalam Spirulina. Jadi, baik kita amalkan Spirulina, lagi bagus produk Spirulina keluaran HPA! InsyaAllah....

No comments:

Post a Comment